16 hodin (2 dny)
Je ukončení práce s klientem nepopulární oblast Vaší práce? Často je to příčina stížností nebo špatného obrazu služby u veřejnosti. Přitom je běžnou praxí se občas setkávat s takovými klienty, kterým už jejich služba nemůže nic dalšího nabídnout, protože zvládli svou situaci, potřebují se posouvat v běžném životě dál a osamostatnit se. Nebo už služba není vhodná pro klienty, kteří překročí věkovou hranici, změní se jim zdravotní handicap, a tak se dostanou mimo vydefinovanou cílovou skupinu. Neméně závažnou se jeví i situace, pokud klient nedodržuje stanovená pravidla a zneužívá toho, že „nemá kam jinam jít“. A ve všech těchto případech může negativně ovlivnit rozhodování např. obava z veřejného mínění, vlastní lítost či nejistota z toho, co se s klientem stane.
Přijďte na kurz blíže se seznámit s oprávněnými způsoby ukončení práce s klientem. Zjistěte, jak s nimi pracovat již během jednání se zájemcem o službu. Přijďte se naučit uvědomovat si, jaké má ukončení služby důsledky pro Vás i pro klienta a jak se na ně můžete připravit. Na kurzu se také dozvíte, kdy ukončení ze strany služby naopak možné není. V modelových situacích si natrénujete rozhovory s klientem (nebo s jeho rodinou) v případě výpovědi ze strany sociální služby.
16 hodin (2 dny)
Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2
MPSV
Mgr. Milena Koubková
8 - 12
3.790 Kč
Kateřina Moučková
Telefon: 731 631 413
9:00 - 16:30 hod.
• Nejpřínosnější pro mě byly praktické poznatky, které můžeme v naší organizaci zavést do metodiky.
• Do své praxe si odnáším především jednání s klientem při ukončování smlouvy, jak celý proces zastřešit, upravit případné formální nedostatky metodiky.
• Distanční průběh kurzu hodnotíme vesměs kladně. Technické problémy se první den neukázaly v podstatě žádné, druhý den občas, ale celkově možnost sledování výkladu nenarušily.
• Uvítala jsem praktické typy z praxe lektorky a zkušenosti kolegů a kolegyň z jejich pracovišť.
• Nejdůležitější z kurzu jsou pro mě: informace k dokumentům a smlouvě o poskytování sociální služby + vnitřní pravidla, rozhovor o ukončování služby, sdílení zkušeností z jiných služeb s ostatními účastníky.
• Kurz mi přinesl větší jistotu v postupu při ukončování smlouvy, sdílení dobré praxe.
• Jsem ráda za doplnění pravidel pro poskytování PS a informace k doplnění smlouvy.
• Díky za přístup lektorky, bezpečné prostředí a názorné příklady řešení situace.