Jak si z rodiny klienta udělat dobrého partnera při poskytování sociální služby

16h (2 dny)

Termíny

26.4. 2021
ON-LINE-26.-27. 4. 2021 - POSLEDNÍ volné MÍSTO Přihláška
14.10. 2021
14.-15. 10. 2021 Přihláška

O kurzu

Také si uvědomujete, např. při zjišťování sociální anamnézy u klienta sociálních služeb, jaký vliv na něj má rodina? A jak vliv rodiny většinou vnímáte Vy?

Každá rodina je jiná. Jedna přepečovává, jiná přeceňuje, další podceňuje či nedostatečně ovlivňuje klientovy schopnosti a dovednosti. Postoj, který zaujmete od začátku k rodině, do značné míry ovlivňuje vzájemnou spolupráci. Mnohdy se stává, že rodina se službou soupeří v tom, kdo to myslí s klientem lépe.

Přijďte na kurz lépe porozumět tomu, jak rodiny prožívají nepříznivou sociální situaci klienta. Vyzkoušíte si způsoby, jak vhodně a efektivně komunikovat s rodinou, která se nepříznivé situaci "nějak" přizpůsobila. Naučíme Vás nemanipulativní způsob, jakým můžete změnit náhled rodiny na danou situaci klienta a jak nastavit i rodině individuální přístup k řešení nepříznivé sociální situace.

Co se v kurzu naučíte:

  • zjistíte, jaké jsou způsoby reakce rodiny na tíživou situaci, budete tak moci vhodněji reagovat
  • naučíte se rodině vhodným způsobem vysvětlovat, jaká má klient práva a povinnosti
  • budete mít jasno mezi právy rodinných příslušníků a opatrovníků
  • na modelových situacích si natrénujete rozhovory s různými typy rodinných příslušníků tak, aby vedly k porozumění a spolupráci v zájmu klienta

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

16 hodin (2 dny)

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Mgr. Andrea Vachtlová nebo Mgr. Eva Provazníková

Doporučený počet účastníků

10 - 12

Jarní cena

3.490 Kč

Podzimní cena

3.490 Kč

Manažer/ka kurzu

Kateřina Herciková

Telefon: 731 631 413

E-mail: katerina.hercikova@diakonie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.

Reference od účastníků

• Měla jsem možnost nahlédnout do problematiky pobytových služeb. Sdílet a načerpat zkušenosti z příběhů dalších účastníků kurzu. Možnost si vyzkoušet v online prostoru nácvik situace (dialog s účastníkem kurzu) z prostředí pomáhajících profesí.

• Sdílení praxe služeb a praktické návody jak postupovat při jednání s rodinami.

• Připomenutí modelu Kubler – Rossové a případná aplikace na smíření se se zdravotním postižením v jejich rodinách. Zamyšlení se nad tím, jak klientův problém vnímá společnost.

• Díky on-line kurzu jsme nemuseli nikam dojíždět. Lektorka byla velmi ochotná a příjemná, snažila se nám, co nejvíce vyjít vstříc. Jen jsem měla drobné problémy s připojením svého PC.

• Díky za zkušenosti z praxe paní lektorky a dalších účastníků.

• Děkuji za přínosné školení, které bylo i v této těžké době fajn.

• Děkuji Diakonii a hlavně lektorce za příjemný a hlavně obohacující zážitek z online prostředí.