Jak si z rodiny klienta udělat dobrého partnera při poskytování sociální služby

16h (2 dny)

O kurzu

Také si uvědomujete, např. při zjišťování sociální anamnézy či životního příběhu u klienta sociálních služeb, jaký vliv má rodina na klienta? A jak vliv rodiny většinou vnímáte Vy?

Každá rodina je jiná. Jedna přepečovává, jiná přeceňuje, další podceňuje či nedostatečně ovlivňuje klientovi schopnosti a dovednosti. Postoj, který zaujmete od začátku k rodině, do značné míry ovlivňuje vzájemnou spolupráci. Mnohdy se stává, že rodina se službou soupeří v tom, kdo to myslí s klientem lépe.

Přijďte na kurz lépe porozumět tomu, jak rodiny prožívají nepříznivou sociální situaci klienta. Vyzkoušíte si způsoby, jak vhodně a efektivně komunikovat s rodinou, která se nepříznivé situaci "nějak" přizpůsobila. Naučíme Vás nemanipulativní způsob, jakým můžete změnit náhled rodiny na danou situaci klienta a jak nastavit i rodině individuální přístup k řešení nepříznivé sociální situace.

Co se v kurzu naučíte:

  • zjistíte, jaké jsou způsoby reakce rodiny na tíživou situaci, budete tak moci vhodněji reagovat
  • naučíte se rodině vhodným způsobem vysvětlovat, jaká má klient práva a povinnosti
  • budete mít jasno mezi právy rodinných příslušníků a opatrovníků
  • na modelových situacích si natrénujete rozhovory s různými typy příslušníků tak, aby vedly k porozumění a spolupráci v zájmu klenta

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

16 hodin (2 dny)

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Mgr. Eva Provazníková

Doporučený počet účastníků

10 - 12

Cena

2.990 Kč

Manažer/ka kurzu

Anežka Dvořáková

Telefon: 739 320 671

E-mail: anezka.dvorakova@diakonie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.