Termíny
16.12.
2024
16.-17.12.2024, 22.-23.1., 26.-27.2., 26.-27.3., 22.-23.4., 21.-22.5.2025 - OBSAZENO
Přihláška
14.4.
2025
14.-15.4., 14.-15.5., 17.-18.6., 3.-4.9., 2.-3.10., 1.-2.12.2025 - POSLEDNÍ VOLNÉ MÍSTO
Přihláška
23.6.
2025
23.-24.6., 2.-3.9., 30.9.-1.10., 3.-4.11., 1.-2.12.2025, 7.-8.1.2026
Přihláška
22.9.
2025
22.-23.9., 22.-23.10., 25.-26.11.2025, 6.-7.1., 4.-5.2., 2.-3.3.2026
Přihláška
O kurzu
Manažerskou akademii jsme koncipovali na základě zkušeností se systematickým vzděláváním manažerů v komerční oblasti a do MA jsme převzali to, co se nejlépe osvědčilo a co v praxi funguje. I většina lektorů je vybrána tak, aby měli zkušenosti jak s komerční, tak i se sociální oblastí, což považujeme za velmi důležité. Kurzy jsou interaktivní s minimem teorie, hodně věcí si účastníci vyzkoušejí formou her a cvičení.
Manažerskou akademii tvoří 5 dvoudenních kurzů a 2 jednodenní kurzy.
Pro koho je určena:
- pro vedoucí pracovníky střední linie
- pro ředitele organizací
- pro sociální pracovníky
- pro ty, kteří se na svoji manažerskou funkci chystají a připravují
Témata:
1. Osobnost a role manažera (16 hodin)
Lektorka: Mgr. Zdenka Tmějová
- dokážete si vymezit svoji roli manažera a odlišit ji od dalších rolí na pracovišti
- zjistíte, jaký jste typ osobnosti podle testu MBTI, a ujasníte si svoje silné a slabé stránky
- zjistíte, jak reagujete v manažerské zátěži
- zhodnotíte svůj manažerský potenciál v praxi a s pomocí lektora si vytvoříte strategii svého rozvoje
- posílíte svoje sebevědomí, motivaci, přirozenou autoritu a manažerskou sebejistotu
2. Vedení týmu a motivace (16 hodin)
Lektor: Jiří Nejedlý
- získáte ucelenou představu o úspěšném vedení pracovního týmu
- identifikujete svůj preferovaný styl řízení a naučíte se efektivněji uplatňovat svoje manažerské dovednosti
- dozvíte se, jak rozvíjet a nefinančně motivovat svůj tým
- dokážete hledat alternativní přístupy ke zvládání obtížných situací v týmu a vyvarujete se chyb a omylů
3. Komunikace vedoucího pracovníka nejen s podřízenými (16 hodin)
Lektorka: Mgr. Patricie Chvojková nebo Mgr. Jaroslava Burianová
- naučíte se zadávat úkoly podřízeným metodou SMART - metodou, která - pokud se správně používá - funguje a - přináší výsledky
- dozvíte se, jak plnění úkolů přiměřeně kontrolovat
- natrénujete si motivační zpětnou vazbu
- dozvíte se a vyzkoušíte si, jak chválit a jak konstruktivně kritizovat své podřízené
- posílíte svoji dovednost zvládat nepříjemné situace s podřízenými (a s nepříjemnými podřízenými)
- získáte větší jistotu při komunikaci a snížíte hladinu stresu
4. Time Management a delegování (16 hodin)
Lektor: Mgr. Aleš Gabrysz
- získáte přehled, jak doopravdy trávíte svůj čas a najdete svoje časové rezervy
- naučíte se stanovit své pracovní i životní priority a efektivně s nimi pracovat - dokážete zvládat to, co je podstatné a důležité
- dozvíte se, jak plánovat a jak to udělat, aby plánování fungovalo
- naučíte se delegovat (a dozvíte se, že mezi delegováním a zadáváním úkolů je velmi podstatný rozdíl)
5. Základy personalistiky (8 hodin)
Lektorka: Ing. Kamila Beranová
- dostanete tipy, jak řešit nejčastější problémy s podřízenými z hlediska personalistiky
- dozvíte se, na co se zaměřit a při výběru nového pracovníka, abyste našli přesně toho, koho potřebujete, a byli oboustranně spokojení
6. Vedení porad (8 hodin)
Lektorka: Mgr. Jaroslava Burianová
- naučíte se rozlišovat jednotlivé typy porad, jejich účel a specifické cíle
- seznámíte se se zásadami efektivní porady a dozvíte se, jak takovou poradu připravit
- vyzkoušíte si vedení porady v praxi
- získáte řadu tipů pro řešení náročných situací při poradě (jak na obtížné účastníky, co dělat, když jsou účastníci pasivní, jak zařídit, aby příspěvky byly skutečně k věci, apod.)
7. Jak zacházet s penězi aneb kde můžete ušetřit (16 hodin)
Lektorka: Ing. Barbora Zedníková
- kurz vám přiblíží jednoduché zásady zdravého vyrovnaného hospodaření (neklade si za cíl naučit účastníky ekonomicky řídit sociální služby)
- pomocí analogie hospodaření domácnosti a hospodaření sociální služby si společně s lektorkou a ostatními účastníky projdete, jaké jsou hlavní příjmy a výdaje sociální služby
- zorientujete se v tom, jaké jsou nejobjemnější skupiny nákladů a budete společně přemýšlet nad vyrovnáním rozpočtu - co s chybějícími zdroji a kde najít možnosti úspor
Rozsah: 6 x 16 hodin + závěrečná prezentace
Rozsah kurzu
96 hodin
Místo konání
Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2
Akreditace
MPSV
Lektor/ka
Z. Tmějová, J. Nejedlý, P. Chvojková, A. Gabrysz, J. Burianová, K. Beranová, B. Zedníková
Čas konání
9:00 - 16:30 hod.
První den kurzu začíná vždy v 9:00 hod.
Druhý den kurzu může být začátek po domluvě mezi účastníky a lektorem posunut na 8:30 hod.
Reference od účastníků
-
Získala jsem elán a jistotu, příval nové energie. V mnohém došlo u mě ke změně, a to se promítlo do pozitivních změn v týmu. Děkuji za bezpečné prostředí pro sdílení.
-
Díky MA jsem blíže poznala sama sebe a lépe poznala a pochopila svůj tým. Poznala jsem se s odborníky a inspirativními lidmi, kteří mi pomohli posunout se dál v kariérním i osobním životě. Již během probíhajícího kurzu jsem pozorovala na sobě i svém týmu výsledky.
-
V kurzu jsme si mohli všechno vyzkoušet a natrénovat a pak už jen přijít do práce a začít to používat.
-
V sociálních službách je známo, že ke klientům je potřeba přistupovat individuálně, ale až na kurzu jsme si uvědomila, že je tak třeba přistupovat i ke kolegům a podřízeným, používat situační vedení a zadávat úkoly s ohledem na to, co komu sedí. Přináší to pak výsledky.
-
MA vás naučí správnou metodou komunikovat s lidmi, podřízenými, nadřízenými, kolegy, naučí vás si věřit a uvědomit si svou vlastní osobnost a pozici v pracovní sféře, ve které se pohybujete.
-
V MA jsem se naučila vést tým, porady a motivovat podřízené. Díky typologii osobnosti jsem lépe pochopila své podřízené a poznala jejich silné a slabé stránky. A nejen jejich, ale i svoje.
-
Více deleguji na své podřízené a díky tomu mi zbývá více času na důležité úkoly.
-
Užitečná byla výměna informací – svoje aktuální problémy můžete řešit v širším fóru lidí s podobnými zkušenostmi, kteří mohou pomoci radou nebo „nastavením zrcadla“. A skvělé bylo, že jsme mohli vše konzultovat přímo s lektory – odborníky na dané téma.
-
Být vedoucí pro mě znamená být velmi často sám. Z jedné strany má člověk požadavky nadřízených a z druhé strany očekávání podřízených. I když obě dvě strany mohou být velmi fajn, člověk v tomto „boji“ zůstává sám. A tak setkání s druhými, kteří jsou ve stejné pozici, je velmi příjemné a povzbudivé.
-
Celkově jsem si studium užila díky vaší skvělé organizaci a dobré komunikaci v průběhu celého trvání kurzu. Díky za příjemné prostředí, dobré a vždy doplněné občerstvení o přestávkách. Všem zaměstnancům patří velký dík. Tento kurz byl první, který jsem v Diakonii absolvovala a myslím, že nebude poslední. Děkuji!