Manažerská akademie pro Diakonii II.

80 hodin (5 x 2 dny)

O kurzu

Druhý cyklus Manažerské akademie navazuje na první cyklus kurzů (který má již více než 360 úspěšných absolventů) a rozšiřuje nabídku dovedností a nástrojů, které vedoucí pracovník v sociálních službách potřebuje a denodenně využívá.

Tak jako v předchozím cyklu mají i zde lektoři praxi z komerční i sociální oblasti, což jim umožňuje přinášet praktické příklady toho, co v praxi funguje. Kurzy jsou interaktivní, stavějí na modelových situacích, nácviku i zpětné vazbě.

Manažerskou akademii II. tvoří 5 dvoudenních kurzů.

Pro koho je Manažerská akademie II. určena:

  • pro absolventy Manažerské akademie I.

Témata:

1. Budování a rozvoj týmu (16 hodin)

Lektor: Mgr. Tomáš Kršňák

Vedení týmu je o práci s jednotlivcem v rámci týmu, budování a rozvoj týmu je o práci s celým týmem. Práce s klientem je týmová záležitost a základem je vždy dobře fungující tým.

  • pochopíte zákonitosti, podle kterých každý tým funguje, získáte ucelenou představu o jednotlivých fázích vývoje týmu a dokážete na ně adekvátně reagovat a účinně podpořit svůj tým
  • identifikujete si týmové role členů svého týmu, ujasníte si jejich silné a slabé stránky a ukážete si, jak je využít pro lepší výkonnost celého týmu
  • získáte tipy, čím můžete přispět k lepší pracovní atmosféře vašeho týmu, aby vás práce bavila, méně jste se "nadřeli" a dosahovali lepších výsledků

2. Hodnocení pracovníků (16 hodin)

Lektorka: Mgr. Romana Zbořilová nebo Mgr. Jaroslava Burianová

Dobře vedený hodnoticí rozhovor je jedním z nejúčinnějších nástrojů nefinanční motivace, protože každý zaměstnanec chce, aby se o něj nadřízený zajímal a mluvil s ním o jeho práci - ocenil, když se mu něco podaří, a podpořil ho, když mu něco nejde.

  • pochopíte význam hodnoticího rozhovoru jako nefinančního motivačního nástroje pro své podřízené
  • osvojíte si jednoduchou, ale funkční strukturu hodnoticího rozhovoru, která funguje
  • získáte tipy, jak vést rozhovor s "obtížnými" zaměstnanci (nechce nic říct, je útočný, snaží se nadřízeného manipulovat, obviňovat apod.)
  • vedení rozhovoru si prakticky vyzkoušíte a ukážete si, jak proběhlý rozhovor zdokumentovat

3. Prezentační dovednosti (16 hodin)

Lektor: Mgr. Tomáš Kršňák

Prezentace není jen PowerPoint. Pokud chci něčeho dosáhnout, musím umět jasně a srozumitelně formulovat svoje myšlenky a působit na druhé autenticky a přesvědčivě.

  • naučíte se připravit vystoupení na veřejnosti (seznámení se změnami na poradě týmu, prezentace své služby nebo organizace na veřejnosti, uvádění benefiční akce, jednání s případným sponzorem apod.), které přesvědčí
  • získáte tipy, jak zaujmout a udržet pozornost posluchačů
  • vyzkoušíte si přípravu přesvědčivých argumentů a ukážete si, jak reagovat na otázky (včetně těch nepříjemných)
  • naučíte se pracovat s trémou a získáte větší sebejistotu

4. Manažerské vyjednávání (16 hodin)

Lektor: Jiří Nejedlý

Vyjednávání není jen výměna názorů. Je to strukturovaný rozhovor, který má předem stanovený cíl, promyšlenou taktiku a jasná pravidla. Jen tak můžete od druhých dostat to, co potřebujete, a udržet při tom korektní vztah.

  • naučíte se lépe zvládat komunikačně náročné situace - přijatelným způsobem skloubit protichůdné požadavky svých podřízených (něco za něco), domluvit se s partnerem, který má zcela odlišné představy, vyjednat podmínky spolupráce nebo všestranně přijatelné řešení
  • vyzkoušíte si, jak definovat cíle, které chcete vyjednat, a jak připravit strategii konkrétního jednání - jak naplno využít svůj "manévrovací" prostor a jak získávat druhé na svoji stranu
  • naučíte se lépe argumentovat, pracovat s emocemi a stresem během vyjednávání a reagovat tak, abyste našli cestu k oboustranně přijatelné dohodě

5. Motivace pracovníků (16 hodin)

Lektorka: Mgr. Hana Haisová a Dana Čvančarová, Ph.D.

Přemýšlíte, jak motivovat své zaměstnance? A máte někdy pocit, že nemůžete motivovat, když nemáte dostatek financí? Kurz nabídne tipy z praxe, které fungují.

  • ujasníte si, co je to motivace a zjistíte, že to vlastně o penězích moc není
  • vytvoříte si portfólio minimálně 5 nefinančních motivačních nástrojů, které se hodí právě pro vaši službu a které vám budou fungovat
  • seznámíte se s motivační typologií, která vám pomůže individuálně motivovat každého z vašich podřízených
  • vyzkoušíte si motivační rozhovor, který je základem každé účinné motivace
  • přesvědčíte se, že motivaci podřízených máte i ve svých rukou a že existuje jen minimum lidí, které prostě motivovat nejde - a nebude vám líto se s nimi rozloučit
  • ujasníte si smysl vzdělávání a odnesete si řadu tipů, jak můžete svoje lidi rozvíjet a jak můžete vzdělávání využít pro motivaci svých podřízených a pro jejich kariérní růst (i na nejnižších pozicích)

Rozsah: 5 x 16 hodin + závěrečná prezentace

Cena: Zvýhodněná cena pro Diakonii ČCE je 15.900 Kč. Z toho 13.800 Kč hradí účastníkovi zaměstnavatel, 2.100 Kč si hradí účastník sám. Na závěr Manažerské akademie při splnění všech podmínek (absolvování všech kurzů a závěrečná prezentace úkolů z portfolia) bude účastníkům z jejich spoluúčasti 1.000 Kč vráceno.

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

80 hodin

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

T. Kršňák, R. Zbořilová,  J. Nejedlý, H. Haisová, D. Čvančarová

Doporučený počet účastníků

8 - 12

Podzimní cena

15.900 Kč

Manažer/ka kurzu

Renata Andršová

Telefon: 733 167 715

E-mail: renata.andrsova@diakonicka-akademie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.

První den kurzu začíná vždy v 9:00 hod.

Druhý den kurzu může být začátek po domluvě mezi účastníky a lektorem posunut na 8:30 hod.