Manažerská akademie pro Diakonii II.

80 hodin (5 x 2 dny)

Termíny

14.10. 2020
14.-15.10., 3.-4.12.2020, 6.-7.1., 9.-10.2., 10.-11.3.2021 Přihláška

O kurzu

Druhý cyklus Manažerské akademie navazuje na první cyklus kurzů (který má již více než 120 úspěšných absolventů) a rozšiřuje nabídku dovedností a nástrojů, které vedoucí pracovník v sociálních službách potřebuje a denodenně využívá.

Tak jako v předchozím cyklu mají i zde lektoři praxi z komerční i sociální oblasti, což jim umožňuje přinášet praktické příklady toho, co v praxi funguje. Kurzy jsou interaktivní, stavějí na modelových situacích, nácviku i zpětné vazbě.

Manažerskou akademii II. tvoří 4 dvoudenní kurzy a 2 jednodenní kurzy.

Pro koho je Manažerská akademie II. určena:

  • pro absolventy Manažerské akademie I.

Témata:

1. Budování a rozvoj týmu (16 hodin)

Lektorka: Ing. Helena Chvátalová

Vedení týmu je o práci s jednotlivcem v rámci týmu, budování a rozvoj týmu je o práci s celým týmem. Práce s klientem je týmová záležitost a základem je vždy dobře fungující tým.

  • pochopíte zákonitosti, podle kterých každý tým funguje, získáte ucelenou představu o jednotlivých fázích vývoje týmu a dokážete na ně adekvátně reagovat a účinně podpořit svůj tým
  • identifikujete si týmové role členů svého týmu, ujasníte si jejich silné a slabé stránky a ukážete si, jak je využít pro lepší výkonnost celého týmu
  • získáte tipy, čím můžete přispět k lepší pracovní atmosféře Vašeho týmu, aby Vás práce bavila, méně jste se "nadřeli" a dosahovali lepších výsledků

2. Hodnocení pracovníků (16 hodin)

Lektorka: Ing. Štěpánka F. Uličná, Ph.D.

Dobře vedený hodnoticí rozhovor je jedním z nejúčinnějších nástrojů nefinanční motivace, protože každý zaměstnanec chce, aby se o něj nadřízený zajímal a mluvil s ním o jeho práci - ocenil, když se mu něco podaří, a podpořil ho, když mu něco nejde.

  • pochopíte význam hodnoticího rozhovoru jako nefinančního motivačního nástroje pro své podřízené
  • osvojíte si jednoduchou, ale funkční strukturu hodnoticího rozhovoru, která funguje
  • získáte tipy, jak vést rozhovor s "obtížnými" zaměstnanci (nechce nic říct, je útočný, snaží se nadřízeného manipulovat, obviňovat apod.)
  • vedení rozhovoru si prakticky vyzkoušíte a ukážete si, jak proběhlý rozhovor zdokumentovat

3. Prezentační dovednosti (16 hodin)

Lektor: Mgr. Tomáš Kršňák

Prezentace není jen PowerPoint. Pokud chci něčeho dosáhnout, musím umět jasně a srozumitelně formulovat svoje myšlenky a působit na druhé autenticky a přesvědčivě.

  • naučíte se připravit vystoupení na veřejnosti (seznámení se změnami na poradě týmu, prezentace své služby nebo organizace na veřejnosti, uvádění benefiční akce, jednání s případným sponzorem apod.), které přesvědčí
  • získáte tipy, jak zaujmout a udržet pozornost posluchačů
  • vyzkoušíte si přípravu přesvědčivých argumentů a ukážete si, jak reagovat na otázky (včetně těch nepříjemných)
  • naučíte se pracovat s trémou a získáte větší sebejistotu

4. Manažerské vyjednávání (16 hodin)

Lektor: Mgr. Jiří Nejedlý

Vyjednávání není jen výměna názorů. Je to strukturovaný rozhovor, který má předem stanovený cíl, promyšlenou taktiku a jasná pravidla. Jen tak můžete od druhých dostat to, co potřebujete, a udržet při tom korektní vztah.

  • naučíte se lépe zvládat komunikačně náročné situace - přijatelným způsobem skloubit protichůdné požadavky svých podřízených (něco za něco), domluvit se s partnerem, který má zcela odlišné představy, vyjednat podmínky spolupráce nebo všestranně přijatelné řešení
  • vyzkoušíte si, jak definovat cíle, které chcete vyjednat, a jak připravit strategii konkrétního jednání - jak naplno využít svůj "manévrovací" prostor a jak získávat druhé na svoji stranu
  • naučíte se lépe argumentovat, pracovat s emocemi a stresem během vyjednávání a reagovat tak, abyste našli cestu k oboustranně přijatelné dohodě

5. Využití principů projektového řízení při zavádění změn v organizaci (8 hodin)

Lektor: Mgr. Jan Soukup

Jakákoli změna v organizaci si žádá systematický přístup a plánování, protože i ty nejlepší nápady narážejí při realizaci na řadu překážek. Potřebné změny je totiž třeba komplexně promyslet a naplánovat a získat pro ně ostatní kolegy a další subjekty. Projektové řízení nabízí osvědčené a praktické nástroje použitelné v řadě situací (např. zavádění nové služby, zahájení spolupráce s externím partnerem, zlepšení procesu příjmu nového klienta,  rekonstrukce budovy,  vytvoření systému klíčových pracovníků, apod...). V kurzu se seznámíte s principy, které můžete s úspěchem využívat při zavádění jakýchkoli změn bez ohledu na to, zda jim říkáte „projekt“ nebo ne.

  • seznámíte se s vybranými principy projektového řízení a řízení změny, které můžete univerzálně využít
  • ukážete si, jak dobře definovat změnu, kterou chcete realizovat, abyste ji mohli úspěšně a v co nejkratším čase zavést
  • dozvíte se, co dělat, abyste pro svůj záměr získali ostatní
  • získáte praktické rady a doporučení pro své aktivity a projekty

 

6. Rozvoj pracovníků v sociálních službách (8 hodin)

Lektorka: Dana Nejedlá, Ph.D.

Kvalitní sociální službu můžete poskytovat jen s kvalitními lidmi. Těch je nedostatek, a tak je třeba si je připravit.

  • ujasníte si smysl vzdělávání a odnesete si řadu možností a tipů, jak můžete svoje lidi rozvíjet a posouvat, aniž byste nakupovali drahé kurzy
  • dozvíte se, jak můžete vzdělávání využít pro motivaci svých podřízených a pro jejich kariérní růst (i na nejnižších pozicích)
  • ukážete si, jak vybrat kurz, který je pro Vaše kolegy vhodný, a co dělat, abyste z něj měli maximální užitek
  • dozvíte se, jak pracovat ve vzdělávání s kompetenčním modelem
  • nahlédnete pod pokličku vzdělávacích společností a můžete se zeptat na všechno, co Vás k tomu zajímá

Rozsah: 5 x 16 hodin + závěrečná prezentace

Cena: Zvýhodněná cena pro Diakonii je 11.300 Kč. Z toho 9.200 Kč hradí účastníkovi zaměstnavatel, 2.100 Kč si hradí účastník sám. Na závěr Manažerské akademie při splnění všech podmínek (absolvování všech kurzů a závěrečná prezentace úkolů z portfolia) bude účastníkům z jejich spoluúčasti 1.000 Kč vráceno.

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

80 hodin

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Ing. H. Chvátalová, Mgr. T. Kršňák, Š. F. Uličná, Ph.D., Mgr. J. Nejedlý, Mgr. J. Soukup, D.

Doporučený počet účastníků

8 - 12

Cena

11.300 Kč

Manažer/ka kurzu

Renata Andršová

Telefon: 733 167 715

E-mail: renata.andrsova@diakonie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.

První den kurzu začíná vždy v 9:00 hod.

Druhý den kurzu může být začátek po domluvě mezi účastníky a lektorem posunut na 8:30 hod.