Psychosociální minivýcvik

Co všechno potřebuji znát, abych si ušetřil/a zbytečné trápení

aneb psychosociální minivýcvik nezbytných dovedností pro práci v sociálních službách

- 96 hodin (6x2 dny)

Termíny

7.10. 2019
7.-8. 10., 4.-5.11., 2.-3.12.2019, 8.-9.1., 5.-6.2., 11.-12.3.2020 - PLNĚ OBSAZENO Přihláška
4.11. 2019
4.-5. 11., 2.-3.12.2019, 16.-17.1., 3.-4.2., 9.-10.3., 16.-17.4.2020 -  Poslední VOLNÉ místo Přihláška

O kurzu

Pro koho je minivýcvik určen:

  • pro všechny, kteří chtějí lépe poznat sami sebe, svoje silné i slabé stránky a naučit se je efektivně využívat k vlastnímu prospěchu i k prospěchu klientů
  • pro ty, kteří chtějí pracovat sami na sobě a zvýšit svoji psychickou odolnost
  • pro všechny, kteří se chtějí naučit dodržovat hranice a efektivněji pracovat se svými silami a možnostmi
  • pro všechny, kteří z různých důvodů nechtějí absolvovat dlouhodobý výcvik, ale chtějí se posunout dál

Jedná se o sebezkušenostní kurz, ve kterém se předpokládá aktivní zapojení účastníků (nedílnou součástí kurzu jsou testy, cvičení, tréninky, apod.).

Témata:

1. Co potřebuji vědět o typu své osobnosti (16 hodin)

  • zjistíte, jaký jste typ osobnosti podle testu MBTI
  • ujasníte si svoje silné a slabé stránky a naučíte se s nimi efektivněji pracovat
  • pochopíte, proč Vaši klienti a kolegové reagují často odlišně a dozvíte se, jak s nimi komunikovat, aby nedocházelo ke zbytečným střetům a nedorozuměním
  • zmapujete si, jak reagujete v zátěžových situacích
  • zhodnotíte svůj osobnostní potenciál a s pomocí lektora si vytvoříte strategii svého rozvoje
  • posílíte svoje sebevědomí, motivaci, přirozenou autoritu a sebejistotu

2. Co potřebuji vědět o svých emocích (16 hodin)

  • lépe porozumíte svým emocím a zdokonalíte se v jejich zvládání
  • otestujete si svoji aktuální úroveň emoční inteligence a dostanete řadu typů, jak ji dále rozvíjet
  • zlepšíte se ve „čtení“ emocí druhých – klientů i kolegů, lépe jim porozumíte a dokážete do jisté míry odhadnout a ovlivnit jejich chování
  • posílíte svoji sebemotivaci, ujasníte si, co v životě chcete a co očekáváte
  • dokážete úspěšněji čelit náročným pracovním i životním situacím

3. Co potřebuji vědět o zvládání svého stresu (16 hodin)

  • ujasníte si, jak Vy sami reagujete na stresové situace – tělesně i psychicky
  • uvědomíte si svoje rizikové oblasti
  • zmapujete si stresory, které na Vás osobně nejvíce působí – v zaměstnání i v osobním životě
  • pod vedení lektora si vypracujete účinné strategie obrany proti stresu „šité“ na Vaši osobu
  • zvýšíte tak svoji odolnost vůči stresu

4. Co potřebuji vědět o rozvoji zdravé sebeúcty (16 hodin)

  • pochopíte, do jaké míry přirozená sebeúcta ovlivňuje mezilidské vztahy
  • zmapujete si aktuální stav svého vztahu sama k sobě (sebeúcty) a dozvíte se, jak jej dále rozvíjet a posilovat
  • znovunastavíte si hranice ve vztahu ke svému okolí
  • uvědomíte si, jak Vy konkrétně můžete svoje hranice chránit, a na modelových situacích si natrénujete, jak odmítat nepřiměřené požadavky okolí (klientů, kolegů, aj.)
  • osvojíte si dva nejdůležitější nástroje pro budování sebeúcty: realizovat změny v životě a tvořivě řešit problémy

5. Co potřebuji vědět o asertivní komunikaci (16 hodin)

  • pomocí dotazníku si stanovíte, jak jste na tom s Vaší komunikací – zda upřednostňujete v jednání pasivní, agresivní, manipulativní nebo asertivní komunikaci a stanovíte si svoje silné a slabé stránky v komunikaci
  • ujasníte si, co byste chtěli ve své komunikaci zlepšit
  • na modelových situacích si natrénujete vybrané asertivní techniky
  • získáte větší jistotu v situacích, které Vám nejsou příjemné a kterým se raději vyhýbáte, zbavíte se zbytečného strachu a obav i pocitů viny

6. Co potřebuji vědět o řízení konfliktů a náročných situací (16 hodin)

  • uvědomíte si, co je konflikt a že je to běžná součást našeho života
  • naučíte se rozlišovat konflikty konstruktivní a destruktivní a dozvíte se, jak vést konstruktivní konflikty
  • pochopíte, že každý konflikt má několik možných řešení, vyzkoušíte si, jak vybrat optimální řešení a natrénujete si jednoduché a účinné strategie řešení konfliktů
  • přestanete se konfliktů bát a naučíte se snížit svoje emoční napětí
  • dokážete konflikty řešit s větším nadhledem a bez zbytečných emocí

Absolvováním kurzu splníte vzdělávací povinnost na rok 2019 i 2020.

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

96 hodin

Místo konání

Diakonická akademie, Praha

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Mgr. P. Chvojková, Mgr. Z. Tmějová, Mgr. T. Kršňák, Mgr. P. Vácha, Mgr. L. Kohoutková

Doporučený počet účastníků

10 - 12

Cena

14.900 Kč

Manažer/ka kurzu

Renata Andršová

Telefon: 733 167 715

E-mail: renata.andrsova@diakonie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.

Výuka bude probíhat vždy ve dvoudenních blocích - 6 x 2 dny.

První den kurzu začíná vždy v 9:00 hod.

Druhý den kurzu může být začátek po domluvě mezi účastníky a lektorem posunut na 8:30 hod.

 

Termíny, ve kterých bude minivýcvik probíhat:

2019 - 2020:

  • 7.-8.10.2019, 4.-5.11.2019, 2.-3.12.2019, 8.-9.1.2020, 5.-6.2.2020, 11.-12.3.2020 - lektoři: Mgr. Pavel Vácha a Mgr. Lenka Kohoutková
  • 4.-5.11., 2.-3.12.2019, 16.-17.1., 3.-4.2., 9.-10.3., 16.-17.4.2020 - lektoři: Mgr. Patricie Chvojková, Mgr. Zdenka Tmějová, Mgr. Tomáš Kršňák
  • 18.-19.11.2019, 18.-19.12.2019, 27.-28.1.2020, 26.-27.2.2020, 26.-27.3.2020, 23.-24.4.2020 - lektoři: Mgr. Patricie Chvojková, Mgr. Zdenka Tmějová, Mgr. Tomáš Kršňák
  • 5.-6.12.2019, 14.-15.1.2020, 12.-13.2.2020, 16.-17.3.2020, 16.-17.4.2020, 14.-15.5.2020 - lektoři: Mgr. Pavel Vácha a Mgr. Lenka Kohoutková

Reference od účastníků

  • Moc děkuji za způsob vedení kurzu, za veškeré informace a sdílení. Určitě doporučuji kurz pro každého, kdo má zájem na osobním růstu a posunu sebe sama.

  • Skvělá skupina a vynikající atmosféra – velké díky všem!

  • Lektoři Lenka a Pavel vedli kurz naprosto skvěle, díky jejich postoji se z naší skupiny stala opravdu skvělá parta lidí, která se nebála sdílet jakkoliv citlivé téma. Dlouhodobé kurzy mají dle mého názoru mnohem větší smysl (i z hlediska důvěry skupiny) než jedno až dvoudenní kurzy.

  • Bylo to výborně koncipované, prostě super!

  • Témata na sebe byla hezky navázaná.

  • Mezi jednotlivými tématy byly pro mě ideální rozestupy – 1 měsíc, abych téma zpracovala a byla udržena kontinuita.

  • Minivýcvik byl pro mě hodně inspirativní, povzbuzující.

  • Získala jsem jistotu, že není potřeba se bát komunikovat.

  • Budu se snažit víc věci promýšlet, nechodit do nich zbrkle.

  • Moje očekávání se splnilo – hodně jsem se posunula, mnoho věcí si uvědomila a vím, na čem pracovat.

  • Od každého ze skupiny přicházely podněty. Bylo fajn sdílení zkušeností.

  • Vše využiji v práci i v osobním životě.

  • Nejpřínosnější bylo, že jsme se setkávali pravidelně po delší dobu - vytvořila se fajn skupina - důvěra, bezpečné prostředí.